14 януари 2015 г.

Лунните хроники-Синдер, Скарлет и Крес- Мариса Мейър

Може ли просто да отделим момент за невероятните корици?
Цялата поредица е базирана на научно-фантастични преразкази, *о,звезди, това звучи ужасно на български*, на приказки като Синдер е Пепеляшка, Скарлет е Червената Шапчица, а Крес  е Рапунцел.


Синдер

Никога не съм знаела как да започна ревю. Просто никога. Каквото и да кажа ми звучи грешно. Just sayin'.
  Главната героиня, която следваме е Синдер, която е киборг. Което първоначално много ме изненада "О, киборг главен герой, сладко." Откровено смятах, че киборгите биха били на почит,ако реално съществуваха, но в създадената от Мариса Мейър вселена, очевидно не са. Н амного моменти се чудех дали аз самата не съм киборг, защото и аз н мога да се изчервявам, нито пък да плача. Също и разбирам кога ме лъжат, но май това не се дължи, че имам изкуствена ретина. Май. 
  Но освен киборг, Синдер е и най-добрият механик на свободна практика в Ню Беджин, което ме накара да я заобичам още по-силно. Кой е каза, че жените не могат да си изцапват ръцете? (much feminism)
         Бележка: Спри да се отклоняваш от темата!!!
   Както става ясно, Синдер е голяма късметлийка, защото принц Каи решава да я посети и да остави андроида си при нея, а не при някой от императорските механици. И понеже тези книги (а и почти всички YA) са толкова прозрачни от към романса, дори няма да считам за спойлер (все пак сте предопредени), че нещо (намиг, намиг)  се случва с Каи и Синдер.Но не всичко е безкраен романс и щастие. Изглежда все пак късмета на Синдер е толкова добър - по-малката й сестра, Пеони, заболява от чумата, а лекарство още не е изработен. Когато това се случва мащехата й обвинява нея и я изпраща като доброволка в дворцовите лаборатории, където учените разработват лекарствоза болестта.

  Както вече споменах много харесвам Синдер и наистина можех да се свържа с нея, защото е точно толкова хаплива колкото мен и... не знам, просто чувствам, че ако бях на нейно място бих постъпила по същия начин и бих казала същите неща. Е, почти. Имаше моменти в които крещях на книгата и си блъсках главата отчаяно, но освен това Синдер си е много разбрано момиче и е страхотна (gosh, she's fictional, calm down)

  Също и принц Каи. Много е сладичък. Един такъв наивен. Определено не най-доброто описание, въперки всичко. Колкото и гупаво да се държи понякога той просто те кара да го обичаш. Просто го прави.

Оценка: 4.5/5

Скарлет


  Може би най-нелобимата ми книга от поредицата. Имаме си нов герой-Скарлет-която е умна, чаровна и се грижи за фермата на баба си. Защото горката жееница е изчезнала. И когато попада на праивлната информация Скарлет отива да я търси. И естествено, защо не, нека да тръгне с този подозрителен тип, който ту е добър, ту е ужасен. Става дума за Вълка. Наистина го харесвам като герой, но мразя отношението на Скарлет към него: Вълка прави нещо яко-Обичам го!; Вълка прави нещо отвратително-Мразя го, никога повече няма да му се доверя! И нали, разбира се, логично е му се довери след това, защо не?
  Пък и книгата не беше толкова съсредоточена върху Скарлет, колкото върху Синдер и Трън, което попринцип не би ми било проблем, защото и двамата са стахотни, но те не рпавеха нищо съществено. Наясно съм, че Скарлет, като втора книга е била някакъв преход към нещо по-голямо, но все пак смятам, че можеше да е направена по-добре. И въпреки всичко, което не харесвам в тази книга, някак се чувтвам привързана към нея. В смисъл, преполагам, че е трябвало да се случи така и факта, че аз не го харествам е съвсем отделен.

Оценка: 3/5


Крес

  Току що осъзнах, че не съм казала, че голяма част от действието има общо с Луна-която си е като планета, просто е Луната.И си има кралица, която е отвратителна.  Не е като да едно от главните неща за които се разказва. Не, абсолютно не!

  Та Крес е лунитянка, затворена на сателит, който обикаля от земята. Левана-лунната кралица, използва Крес като личния си разузнаватле. В двореца в Ню Беджин с аинсталирани камери и куп други устройства, които Крес трябва да поддържа и да следи. Но тя се противи и не докладва всичко, което се очаква от нея. И така слиза на земята. 
  За човек(или лунитянин) прекарал седем години на сателит е нормално да е суууууупер впечатлен от Земята и цялата и красота. Крес не сдържа вълнението си, но скоро осъзнава, че няма да може да се любува дълго на Земята.

  Та, ако не е очевидно съм прочела само Крес (тъй де, наскоро) и другите ревюта няма да са толкова детайлни, точно поради таиз причина, но щеше да е тъпо да бях направила ревю само на третата книга. 

  Прочетох книгата за десет дни. И най-откровено смятах, че не ми хареса. Смятах. Тази сутрин осъзнах, че не е така. Наистина книгата ми се струваше прекалено проточена или с прекалено бавно развиващо се действие, но всъщност всичко е вървяло по план. Сега акто се замисля, даже е било много добро, просто а зсъм била преуморена и за това всичко ми се е струвало мудно и глупаво. Е, наистина си имаше един доста глупав акцент в началото, но към финала той се бе уталожил и бях доволна.

  Още докато "не харесвах" книгата знаех, че последните 200 страници са брилянтни и това покачи оценката ми с цели две звезди. Наистина Крес свърши по един такъв хем задоволяващ, хем cliffhanger начин. 

  И моля, нека отделим минутка на всичките захапки, които исках да използвам вместо Синдер, Скарлет и Крес. Имам чувството, че аз просто съм по-добрата версия на всичко (това звучи супер егоистично). Имам предвид, хайде де, харесвах ви защотот сте арогантни и забавни и цинитнчни и.... мен. Не ме карайет да съжалявам.

Оценка: 4/5


Сега единственото, кеото ни остава е да чакаме за Зима, която излиза тази година, и по-точно на десети ноември, но превода ще излезе мжое би по-късно перз месеца. Btw, видяхме малко от Пирнцеса Зима в Крес и още оттогава много си я харесвам, за това наистина нямам търпение за Зима.

P.S. Зима още си няма корица, но българските са с тези супер красиви кукли на Марина Бъчкова (?) и се порових из творбите и тази най- много ми прилича на принцеса Зима, за това я споделям.

6 коментара:

  1. Ами, аз не съм съгласна съвсем (което е нормално и НЕ обиждам никого), но за мен СКАРЛЕТ беше най-върховната книга от всички и, на света, и изобщо. Просто динамиката на привличане там е невероятна (особено в сцената във влака), а и Скарлет най-много прилича на мен от всички героини. Синдер беше твърде драматична за моя вкус, а Крес и Трън (ало, Деймън и Елена)-твърде лигави-което не значи, че не ги харесвам, просто Скарлет е моята любимка. От трите книги тази е най-, хм, зрялата, най-динамичната и според мен, най-хубавата.
    П.п- прочетох я за два часа и половина, докато другите за цели шест.

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. О да, Скарлет и на мен ми беше най-любима. Взех си "Зима" от Амазон, почвам я.

    ОтговорИзтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  5. Аз харесах Скарлет и Синдер , и Крес . Бяха малко неприятни , защото действията се проточваха малко бавно и ми се беше наложило да препрочитам глави . Например , първо се говори за Скарлет , в следващата глава за Синдер , после за Каи (има и такива моменти) . Но наистина , след всяка една , всичко си идва на мястото . Авторката доста добре е организирала сюжета . Не ми харесва факта , че не е романтична поредица , каквато всяко момиче харесва . Но това я прави специална . Харесва ми . Нямам представа обаче кога ще излезе Зима , очаквам я от 2 месеца ...

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, искам да питам някой случайно знае ли кога ще излезе "Зима" .

    ОтговорИзтриване